Kršćanska sadašnjost d.o.o.

47 GODINA S VAMA

U nedjelju, 22. veljače navršilo se točno 47 godina od osnutka Kršćanske sadašnjosti d.o.o. Zagrebački nadbiskup kardinal Franjo Šeper 22. veljače 1968. izdao je dekret kojim ustanovljuje novu crkvenu ustanovu: Centar za koncilska istraživanja, dokumentaciju i informacije „Kršćanska sadašnjost“. Od tada pa do danas Kršćanska sadašnjost (KS) je nezaobilazna crkvena ustanova na području izdavaštva i njezin prinos od nemjerljivoga je značenja za znanost, vjeru i kulturu hrvatskoga naroda. Prigodom toga rođendana svojim čitateljima i prijateljima, u okviru TJEDNA KRŠĆANSKE SADAŠNJOSTI, u našim knjižarama nudimo prigodni popust na većinu svojih izdanja, a na fb profilu organizirali smo i nagradnu igru. Dobitnicima darujemo vrijedne knjige i pretplate. Ovom akcijom zapravo bismo vam  željeli približiti kako dio svoje povijesti, tako i svoju glavnu djelatnosti i djelatnike, svoje sjedište i knjižare te vas obavijestiti o svome radu.

GDJE SMO AKTIVNI I ŠTO NAM JE GLAVNA DJELATNOST?

Kršćanska sadašnjost je najpoznatija i najveća hrvatska katolička izdavačka kuća koja izdaje tzv. Zagrebačku Bibliju i, susljedno, ostala biblijska izdanja (Jeruzalemska Biblija, Sveto pismo Staroga i Novoga zavjeta, Novi zavjet i susljedne novije prijevode, Ekumenska Biblija i bibliofilska izdanja), zatim liturgijske knjige (misali, lekcionari, brevijari i sl.), relevantnu teološku literaturu kako stranih teologa tako i hrvatskih autora, potom povijesnu građu, bilo da je riječ o izvorima ili pak o relevantnoj povijesnoj literaturi, literaturu iz sakralne i kulturne baštine, popularnu duhovnu literaturu i književna djela, knjige za djecu kao i katehetske udžbenike te audiovizualna pomagala. U svojih četrdesetak biblioteka KS je do sada izdala nezaobilazna djela na znanstvenom, kulturnom i vjerskom području. Osim toga KS tiska šest periodičkih publikacija od kojih su neke mjesečnici a neke izlaze kvartalno odnosno nekoliko puta godišnje. Tijekom 47 godina djelovanja KS je ostvarila značajnu suradnju s najeminentnijim hrvatskim znanstvenim i kulturnim institucijama kao što su Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Hrvatski državni arhiv, brojne izdavačke kuće s kojima je suizdavala kapitalna djela poput Monumenta artis Croatiae, zatim s Katoličkim bogoslovnim fakultetom u Zagrebu i Rijeci i ostalima.


UKRATKO O POVIJESTI I NASTANKU KRŠĆANSKE SADAŠNJOSTI

No, vratimo se nakratko u povijest. Naime, ime „Kršćanska sadašnjost“ pojavilo se u našoj javnosti već pri kraju 1966. u naslovu prvog broja časopisa „Svesci - Kršćanska sadašnjost“, koji je tada izlazio u okviru Hrvatskoga književnog društva sv. Ćirila i Metoda. Time počinje pretpovijest KS-a. U vrijeme prije i tijekom održavanja epohalnog događaja za našu Crkvu, Drugoga vatikanskog koncila (1962.-1965.) naša se Crkva nalazila u teološko-kulturnoj krizi i u posvemašnjem zakašnjenju za teološkom misli na katoličkome Zapadu. Teško zategnuti odnosi između Crkve i države u procesu razvijanja socijalističkoga društvenog poretka kroz prvih petnaest godina poslije Drugoga svjetskog rata imali su za posljedicu da je teološko-kulturna komunikacija sa  Zapadom bila vrlo stegnuta i gotovo nemoguća.
U takvim okolnostima nastaje KS koja okuplja veliki broj hrvatskih teologa od kojih se izdvaja tzv. trolist vodećih: Tomislav Janko Šagi-Bunić, Vjekoslav Bajsić i Josip Turčinović koji se, zajedno s kardinalom Šeperom, smatraju utemeljiteljima KS-a. Centar KS tijekom prvih deset godina svoga djelovanja razvio je vrlo razgranatu djelatnost u što se uključio znatan broj teologa, svećenika, redovnika i mnoštvo drugih suradnika laika iz čitave Hrvatske. Teologija prodire i šire u društvenu sferu tadašnjeg sustava, a Centar je na taj način postao vrlo razgranat pokret pokoncilske obnove.


Već u času samog osnivanja Centra postojala je bojazan da ga tadašnje državne vlasti neće tolerirati kao isključivo crkvenu ustanovu, kao pravnu osobu u društvu, koja bi se bavila izdavanjem časopisa i knjiga, jer po tadašnjem zakonu o vjerskim zajednicama pravnu su osobnost kao vjerske ustanove u društvu imale samo biskupije, župe i samostani.

Zbog promjene u financijskom sustavu u tadašnjoj državi kao i zbog razgranatosti mnogovrsnoga javnog angažmana tijekom sedamdesetih godina prošlog stoljeća nastala je nezaobilazna potreba „da se teolozi, okupljeni svojim radom u KS-u, organiziraju u javnopravno priznato društvo, kojemu će Centar KS biti izdavački, informativni, radni i poslovni organ, a koje će na taj način moći uspješnije i svrsishodnije razvijati svoju djelatnost…“. To je bilo uvjetovano tadašnjim zakonom o društvenim organizacijama. Time bi se djelatnost KS-a „mogla proširivati, poštujući zakone i uvažavajući zakonitosti konkretnog društvenog razvitka, a vjerno nastavljajući i u novim oblicima suradnju s hijerarhijom Katoličke crkve i ustrajući čvrsto u poštivanju njezinih kompetencija…“. Tako je 31. svibnja 1977. godine održana osnivačka skupština, na koju se odazvalo 48 teologa, te je osnovano Teološko društvo Kršćanska sadašnjost (TDKS). Po tadašnjem zakonu upisano je u Registar udruženja građana 11. srpnja 1977.  No time Centar - Kršćanska sadašnjost nije prestao biti i crkvena ustanova. Statut TDKS-a tijekom prvih deset godina morao se prilagođivati i prema zakonu o društvenim organizacijama, ali i prema novom Zakoniku kanonskog prava (1983.), sve do 1989. dok ga Biskupska konferencija Jugoslavije nije odobrila, pa je TDKS odlukom BKJ u Đakovu, 3. listopada 1989. priznat i potvrđen kao pravna osoba i u Crkvi.

U razdoblje demokratskih promjena KS je ušla s vrlo razgranatom djelatnosti, s velikim planovima, posebice na planu novih elektroničkih medija, i s nenadanim gubitkom duše i pokretača sveukupnoga svoga djelovanja Josipa Turčinovića, koji je umro 3. listopada 1990. Nastupio je krvavi rat koji je, osim gubitka brojnih života i razaranja svake vrste, donio i nemogućnost distribucije kao i smanjenje tržišta. Tijekom sljedećih desetljeća tendencija smanjivanja tržišta se nastavila, a ujedno su se pojavljivali ostali, uglavnom necrkveni, izdavači vjerske literature. KS je od 1992. registrirana pri Trgovačkom sudu u Zagrebu kao društvo s ograničenom odgovornošću, u vlasništvu Zagrebačke nadbiskupije (d.o.o.) te mu je osnovna djelatnost nakladnička. U novi vijek KS je, dakle, ušla kao crkvena ustanova Zagrebačke nadbiskupije koja nastavlja svoje temeljno poslanje na području izdavaštva i nakladništva.

TKO SMO I GDJE SMO?

Kršćanska sadašnjost je u doba osamostaljivanja i demokratizacije Republike Hrvatske ušla s gubitkom dr. Jospa Turčinovića koji je umro 1990. godine. Njega je na mjestu direktora naslijedio dr. Vjekoslav Bajsić, a za glavnog urednika imenovan je dr. Aldo Starić koji na tome mjestu ostaje do svoje smrti 2009. godine. Nakon dr. Bajsića na to je mjesto imenovan o. dr. Jakov Mamić. Nakon kraćeg vremena za direktora je imenovan dr. Adalbert Rebić kojega je naslijedio v.d. direktora Stjepan Pogačić, nakon kojega se ponovno na čelo kuće vraća dr. Adalbert Rebić, a nakon njegova umirovljenja direktor je postao dr. Željko Tanjić, kojega nakon kraćeg vremena zamjenjuje mr. Robert Šreter. Aktualni direktor i glavni urednik je mr. sc. Stjepan Brebrić. Osim ravnateljstva i uredništva u kući djeluju još komercijalna služba, marketing, služba prodaje i računovodstvo. Sjedište Kršćanske sadašnjosti još uvijek je na Marulićevu trgu 14 u Zagrebu, a radni prostori nalaze se u Ulici grada Vukovara 271 na 5 (uredništvo) i na 11 katu (uprava, računovodstvo, marketing i prodaja) tzv. Chromosova tornja. U podrumskim prostorijama nalazi se skladište knjiga.

NAŠE KNJIŽARE

Knjižare Kršćanske sadašnjosti nalaze se u:

Zagrebu – Katpol 29 i Katpol 1

Splitu – Kralja Zvonimira 4

Rijeci – Fiorello la Guardia 10C

Karlovcu – Stjepana Radića 4

Osijeku – Trg slobode bb

Marija Bistrica – Trg Ivana Pavla II. 32

Misao dana

Kad netko kaže transcendencija, kaže nešto što nas nadilazi. Dakle, ako krećemo u lov za nečim što nas nadilazi, ulazimo u određenu tragiku. Obitelj je vazda mjesto gdje to ne funkcionira, jer ona ponajprije i nije mjesto funkcionalno, nego egzistencijalno. Ona je uvijek, kao svaka pustolovina, prošarana sukobima, zastojima, uvrjedama koje izazivaju svađu i koje zahtijevaju praštanje. Već od početka, stvari su krenule loše. Muškarac i žena uzajamno se upropašćuju. Kain ubija Abela, jedna Tamara odlazi u postelju sa svojim svekrom Judom, druga Tamara daje se obljubiti od polubrata Amnona, Abšalom vodi rat protiv svojega oca kralja Davida ... Tako da je očekivanje Mesije očekivanje Onoga koji pomiruje braću (svršetak Knjige Postanka i priče o Josipu) i koji će obratiti srce otaca k sinovima, a srce sinova k ocima (Mal 3, 24 – posljednja riječ, u katoličkom kanonu, cijeloga Starog zavjeta). (Fabrice Hadjadj, “Što je to obitelj? Slijedom transcendencije u gaćama i drugih ultraseksističkih

na vrh
×
Prijava
Poslati ćemo vam zaboravljenu lozinku
×
Registrirajte se kao novi web kupac
  • Kupujte naslove iz naše ponude
  • Primajte obavijesti o novim naslovima
  • Kreirajte svoju listu želja
  • Pratite povijest vaših narudžbi

Vaši podaci su zaštićeni i poznati samo uredništvu naše web stranice. Naša tvrtka se obvezuje da će s vašim podacima postupati u skladu s odredbama Zakona o zaštiti osobnih podataka.