Kršćanska sadašnjost d.o.o.

Bernhard Körner: Božja prisutnost

Iako njezin autor, kao sveučilišni profesor, predaje dogmatiku u Grazu, u ovoj knjizi nije riječ o nekoj učenoj dogmatskoj raspravi. Svojim promišljanjima o euharistiji Bernhard Körner obraća se najširem čitateljstvu, nastojeći u njihovu traganju za Bogom, ljudima pružiti bratsku ruku i pratiti ih na putu otkrivanja dubljega smisla euharistije. To se događa u različitim kontekstima kroz koje prolazi povezna misaona nit. Izvorni pristupi u pokušaju premišljanja euharistije, na način razumljiv današnjemu sudioniku euharistijskoga slavlja, ostvareni su kroz čitav niz međusobno povezanih razmatranja. U njima su naročito zastupljena tri vida: sjećanje, kako je sve nastalo; tumačenje, što se u ovome sakramentu događa i koji to ima smisao; te povezivanje s cjelinom kršćanske vjere i života. Unatoč laganom i čitkom štivu, autor je svoja razmišljanja o euharistiji uspješno povezao s polazištima različitih teologa tijekom povijesti, kao i prinosima suvremenih mislilaca i duhovnih autora. Stoga ova knjiga, osim što donosi osnovnu liturgijsko-teološku informaciju o euharistiji, napose nastoji oko ispravne analize i akceptiranja općenitoga doživljaja euharistije, karakterističnoga za kršćane u ovome vremenu, a zatim povezujući to iskustvo s ostalim životnim situacijama i egzistencijalnim stanjima, ponovno upućuje u smjeru kako razumijevanja, tako i ostvarenja onoga dubljeg, istinskog, angažiranijeg, i otajstveno trajno djelotvornog vrhunca sakramentalnoga života svakoga dionika euharistijskoga slavlja. Knjiga će izvrsno poslužiti kao rijetko uspješan suvremeni vodič u relevantne antropološke, kulturalne, liturgijske i teološke okolnosti, kao i samo središte euharistijskoga otajstva, a također na izvrstan način mentalitetu kršćanskih vjernika današnjice približiti otajstvo muke, smrti i uskrsnuća Gospodina našega Isusa Krista, potičući na iskustvo radosti zajedničke i osobne uključenosti u vazmeno otajstvo.

Misao dana

Kad netko kaže transcendencija, kaže nešto što nas nadilazi. Dakle, ako krećemo u lov za nečim što nas nadilazi, ulazimo u određenu tragiku. Obitelj je vazda mjesto gdje to ne funkcionira, jer ona ponajprije i nije mjesto funkcionalno, nego egzistencijalno. Ona je uvijek, kao svaka pustolovina, prošarana sukobima, zastojima, uvrjedama koje izazivaju svađu i koje zahtijevaju praštanje. Već od početka, stvari su krenule loše. Muškarac i žena uzajamno se upropašćuju. Kain ubija Abela, jedna Tamara odlazi u postelju sa svojim svekrom Judom, druga Tamara daje se obljubiti od polubrata Amnona, Abšalom vodi rat protiv svojega oca kralja Davida ... Tako da je očekivanje Mesije očekivanje Onoga koji pomiruje braću (svršetak Knjige Postanka i priče o Josipu) i koji će obratiti srce otaca k sinovima, a srce sinova k ocima (Mal 3, 24 – posljednja riječ, u katoličkom kanonu, cijeloga Starog zavjeta). (Fabrice Hadjadj, “Što je to obitelj? Slijedom transcendencije u gaćama i drugih ultraseksističkih

na vrh
×
Prijava
Poslati ćemo vam zaboravljenu lozinku
×
Registrirajte se kao novi web kupac
  • Kupujte naslove iz naše ponude
  • Primajte obavijesti o novim naslovima
  • Kreirajte svoju listu želja
  • Pratite povijest vaših narudžbi

Vaši podaci su zaštićeni i poznati samo uredništvu naše web stranice. Naša tvrtka se obvezuje da će s vašim podacima postupati u skladu s odredbama Zakona o zaštiti osobnih podataka.