Kršćanska sadašnjost d.o.o.

Ivan Dugandžić: EVANĐELJE LJUBLJENOGA UČENIKA

Ivanovo evanđelje svojim je osebujnim jezikom, načinom pripovijedanja i svojom dubokom, ali po mnogočemu i prilično intrigantnom teologijom oduvijek privlačilo pozornost. Na njemu su najvećim dijelom temeljili svoje učenje crkveni oci i teolozi prvih kršćanskih stoljeća u borbi protiv različitih krivovjerja u vlastitim redovima, posebice protiv arijanizma. Ono je odigralo ključnu ulogu u formuliranju članaka kršćanske vjere, a sadržaj toga evanđelja tijekom povijesti Crkve bio je  nepresušno vrelo nadahnuća kršćanskim filozofima, teolozima, misticima, pjesnicima i umjetnicima. No, isto tako, Ivanovo evanđelje, kao niti jedan drugi novozavjetni spis, pred čitatelje i tumače stavlja brojna otvorena pitanja na koja još uvijek u biblijskoj znanosti nema cjelovitih i posve zadovoljavajućih odgovora. To ponajprije vrijedi za pitanje autorstva toga osebujnog novozavjetnog teksta, ali i za kontekst i literarne izvore u kojemu nastaje i kojim se služe pisci, kao što se tiče i nesmiljene borbe dviju skupina u ranome kršćanstvu koje se bore za zajedničku duhovnu baštinu: Pismo, Abrahama, Mojsija, mesijanska obećanja i drugo. K tome, Ivanovo evanđelje sučeljuje se s opasnim krivovjerjem ranoga kršćanstva – gnozom. Autor, sada umirovljeni stručnjak za Novi zavjet, ovom knjigom, osim doticanja važnih egzegetskih pitanja, nastoji čitatelju pomoći da što bolje osjeti duboku teološku poruku Ivanova evanđelja pri čemu se služi zaista respektabilnom literaturom koju mu preporučuje te mu je daje na uvid.

Misao dana

Kad netko kaže transcendencija, kaže nešto što nas nadilazi. Dakle, ako krećemo u lov za nečim što nas nadilazi, ulazimo u određenu tragiku. Obitelj je vazda mjesto gdje to ne funkcionira, jer ona ponajprije i nije mjesto funkcionalno, nego egzistencijalno. Ona je uvijek, kao svaka pustolovina, prošarana sukobima, zastojima, uvrjedama koje izazivaju svađu i koje zahtijevaju praštanje. Već od početka, stvari su krenule loše. Muškarac i žena uzajamno se upropašćuju. Kain ubija Abela, jedna Tamara odlazi u postelju sa svojim svekrom Judom, druga Tamara daje se obljubiti od polubrata Amnona, Abšalom vodi rat protiv svojega oca kralja Davida ... Tako da je očekivanje Mesije očekivanje Onoga koji pomiruje braću (svršetak Knjige Postanka i priče o Josipu) i koji će obratiti srce otaca k sinovima, a srce sinova k ocima (Mal 3, 24 – posljednja riječ, u katoličkom kanonu, cijeloga Starog zavjeta). (Fabrice Hadjadj, “Što je to obitelj? Slijedom transcendencije u gaćama i drugih ultraseksističkih

na vrh
×
Prijava
Poslati ćemo vam zaboravljenu lozinku
×
Registrirajte se kao novi web kupac
  • Kupujte naslove iz naše ponude
  • Primajte obavijesti o novim naslovima
  • Kreirajte svoju listu želja
  • Pratite povijest vaših narudžbi

Vaši podaci su zaštićeni i poznati samo uredništvu naše web stranice. Naša tvrtka se obvezuje da će s vašim podacima postupati u skladu s odredbama Zakona o zaštiti osobnih podataka.