Kršćanska sadašnjost d.o.o.

Ivan Macut: JEDNO U KRISTU

Knjiga Jedno u Kristu meditacije i promišljanja ekumenskog teologa objavljene u prigodi „Molitvene osmine za jedinstvo kršćana“, iako međusobno vrlo raznolike, malen su ali vrijedan korak na putu prema potpunom jedinstvu kršćana.

Svim ovim promišljanjima zajednička je nakana: pomoći u trudu oko otvaranja vrata kršćanskoj braći i sestrama, potaknuti na iskreno međusobno razumijevanje i prihvaćanje te navesti na oslanjanje na Gospodin, koji svojim Duhom iznutra pokreće svaki pravi korak na putu prema kršćanskom jedinstvu.

Autor u uvodu napominje kako ono što se nikako ne smije zaboraviti jest činjenica da su podjele među kršćanima velika sramota i mrlja na našem navještaju Radosne vijesti, a ova promišljanja imaju za cilj „potaknuti čitatelje da se otvore ekumenskom duhu, da se daju unijeti u ekumenske procese, da se oduševe za ekumenizam i da budu oni koji će svojim vlastitim idejama i promišljanjima u svojim župnim i drugim zajednicama biti nositelji ekumenskih ideja i pokretači svojih zajednica“.

U tom pogledu „knjiga želi među vjernicima laicima, a onda i među svećenicima, raširiti duh optimizma: moguće je nešto učiniti“, kaže autor i napominje da je knjiga više praktične nego li doktrinarne naravi pa nije namijenjena ekumenskim raspravama, nego širenju ekumenskih ideja i promišljanja.

Misao dana

Kada bismo morali pokušati ukratko odgovoriti na pitanje što Novi zavjet shvaća pojmom „Bog“, taj bi odgovor mogao glasiti samo ovako: Bog, to je Otac Isusa Krista. Bog, to je onaj kojemu je Isus govorio „Oče“. Ali, time nipošto nije dano „kristološko suženje“ koje bi ostalo u uskom personalizmu i u čistomu povijesnom mišljenju koje bi zaboravljalo širinu stvarnosti; time je, štoviše, preuzeto temeljno polazište Staroga zavjeta, a s njim i širina ljudskoga pitanja o Bogu. Stari zavjet time je počeo otkrivati Boga kao nečijega Boga, kao Boga ljudi; definirao ga je polazeći od ljudi: kao Boga otaca. Isus se sasvim dosljedno uvrštava u ovu predaju Izraelove vjere. Bog je za nj nečiji Bog, njegov Bog. On shvaća Boga kao „svojega Boga“, toliko da ga dosljedno naziva svojim Ocem, a ipak toga „svog“ Boga, koji je njemu sasvim osobno Bog, smatra istovjetnim s Bogom otaca. (Joseph Ratzinger/Benedikt XVI. „Dogma i navještaj“)

na vrh
×
Prijava
Poslati ćemo vam zaboravljenu lozinku
×
Registrirajte se kao novi web kupac
  • Kupujte naslove iz naše ponude
  • Primajte obavijesti o novim naslovima
  • Kreirajte svoju listu želja
  • Pratite povijest vaših narudžbi

Vaši podaci su zaštićeni i poznati samo uredništvu naše web stranice. Naša tvrtka se obvezuje da će s vašim podacima postupati u skladu s odredbama Zakona o zaštiti osobnih podataka.