Kršćanska sadašnjost d.o.o.

Jacques Dalarun: FRANJO ASIŠKI: PROHOD

U spisima Franje Asiškoga i Klare Asiške ni po čemu nije moguće uspostaviti nekakvu simetriju u njihovu odnosu: u svojim spisima Klara Franju spominje po imenu trideset i dva puta, a Klarino se ime niti jednom ne pojavljuje u Franjinim spisima. Ta činjenica, koju potvrđuju Franjini i Klarini spisi, briše mnogobrojne sladunjave stranice o Franji i Klari kao mističnome paru. Ipak, sami tekstovi spisa, iako škrti i suzdržani, daju nazreti Franjino zbiljsko stajalište prema Klari i prema ženama općenito. Jezgrovitom raščlambom Franjinih spisa i djela Franjinih životopisaca Jacques Dalarun izdvaja ulomke koji prikazuju ili podsjećaju na crte i trenutke toga stajališta, ili usmjeruju na složen sustav prikazivanja žene i ženstvenosti, ili se služe kategorijama definiranima kao ženske kategorije. Čitanjem tih izvora ponovno se proučavaju i novim izričajima jasno određuju temeljni vidovi Franjina iskustva i vjerskoga hoda, kultura i obrazaca kojima se hrani i u kojima se izriče, razdoblja, skretanja, teškoće i suzdržanosti, što je izmjenično bivalo isticano prihvaćanjem i prevođenjem njegovih životopisaca i nastavljača. Giovanni Miccoli u Pogovoru kaže: „Ako bi jednog dana jedan Franjin životopis bio ponovno moguć, bit će to zahvaljujući radovima kao što je ovaj. Ali u svakom slučaju, o Franji već danas, ovom knjigom, znamo nešto više: i doista se ne može reći da je to malo.“

Misao dana

Kad netko kaže transcendencija, kaže nešto što nas nadilazi. Dakle, ako krećemo u lov za nečim što nas nadilazi, ulazimo u određenu tragiku. Obitelj je vazda mjesto gdje to ne funkcionira, jer ona ponajprije i nije mjesto funkcionalno, nego egzistencijalno. Ona je uvijek, kao svaka pustolovina, prošarana sukobima, zastojima, uvrjedama koje izazivaju svađu i koje zahtijevaju praštanje. Već od početka, stvari su krenule loše. Muškarac i žena uzajamno se upropašćuju. Kain ubija Abela, jedna Tamara odlazi u postelju sa svojim svekrom Judom, druga Tamara daje se obljubiti od polubrata Amnona, Abšalom vodi rat protiv svojega oca kralja Davida ... Tako da je očekivanje Mesije očekivanje Onoga koji pomiruje braću (svršetak Knjige Postanka i priče o Josipu) i koji će obratiti srce otaca k sinovima, a srce sinova k ocima (Mal 3, 24 – posljednja riječ, u katoličkom kanonu, cijeloga Starog zavjeta). (Fabrice Hadjadj, “Što je to obitelj? Slijedom transcendencije u gaćama i drugih ultraseksističkih

na vrh
×
Prijava
Poslati ćemo vam zaboravljenu lozinku
×
Registrirajte se kao novi web kupac
  • Kupujte naslove iz naše ponude
  • Primajte obavijesti o novim naslovima
  • Kreirajte svoju listu želja
  • Pratite povijest vaših narudžbi

Vaši podaci su zaštićeni i poznati samo uredništvu naše web stranice. Naša tvrtka se obvezuje da će s vašim podacima postupati u skladu s odredbama Zakona o zaštiti osobnih podataka.