Kršćanska sadašnjost d.o.o.

Na likovnoj akademiji predstavljena knjiga s. Marije Pehar o likovnom prikazivanju Presvetog Trojstva

Na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u petak, 9. prosinca 2016. godine, predstavljena je knjiga „Otajstvo Presvetog Trojstva u slikovnome izričaju“, autorice dr. sc. s. Marije Pehar.
Pozdravljajući u ime izdavača Kršćanske sadašnjosti don Anton Šuljić, i sam povjesničar umjetnosti, izrazio je zadovoljstvo da se knjigu s tom tematikom predstavlja upravo na Likovnoj akademiji, tim više što je upravo Kršćanska sadašnjost poznata po tome što je izdala mnoga važna djela s područja koja povezuju vjeru, teologiju i likovne umjetnosti. Tako je nezaobilazan „Leksikon ikonografije, liturgike i simbolike“ kao i brojne edicije iz toga područja, a posebice biblioteka Monumenta artis Croatiae u kojoj su svoje impozantne radove objavljivali ponajbolji hrvatski povjesničari umjetnosti kao što su Grgo Gamulin, Kruno Prijatelj, Ivo Petricioli, Radovan Ivančević i drugi. Ova knjiga predstavlja kontinuitet i zato je ovo i za KS, kao što je i za Likovnu akademiju, zaista iznimni događaj, rekao je Šuljić.

Knjigu su predstavili: Akademik Đuro Seder koji je velik dio svoga opusa posvetio sakralnome slikarstvu, zatim izv. Prof. sc. Vera Turković koja predaje sociologiju umjetnosti na Akademiji, izv. prof. umjetnosti Tomislav Buntak, prodekan za studente i docent za slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti, zatim red. prof. dr. sc. Ivan Karlić, pročelnik katedre za dogmatsku teologiju na KBF-u te sama autorica, s. Marija Pehar, docentica na spomenutoj katedri, koja na tome fakultetu predaje predmete Otajstvo Trojedinog Boga i Mariologiju, o čemu je nedavno vrlo zapaženo progovorila i na Teološkom četvrtku.

S. Marija je napravila jedno djelo koje zaista teško imenovati dobrim jer je to jedna sjajna knjiga koju sam pročitao s velikim zanimanjem i užitkom, rekao je akademik Seder ocijenivši da je knjiga značajni prinos toj tako deficitarnoj materiji. Izrazivši zahvalnost i autorici i KS-u što su ovu knjigu povjerili predstaviti njoj i to na Likovnoj akademiji, dr. Vera Turković izrazila je zadovoljstvo što je pročitala tu knjigu koja nije kao mnoge druge. Ona je osebujna po pristupu i po vraćanju na one temelje na kojima je sazdana naša zapadna kultura. Tim više što je riječ o složenome zadatku i najvišoj tajni, pred kojom jednako začuđeno stoje i teolog i umjetnik ali i filozof.

Čovjek kojem je, osim djelatnika Kršćanske sadašnjosti, osobito bilo stalo da se ovo predstavljanje održi na Akademiji likovnih umjetnosti prof. Tomislav Buntak, podsjetio je na knjigu Kršćanske sadašnjosti „Bog u metrou“ i na jedan detalj u njoj kada, naime, redovnica u metrou čita neko teološko djelo, Bog dolazi do nje i čudi se da ona to čita – jer je to tako komplicirano – ali je ipak pohvaljuje što se trudi. Prof. Buntak je procijenio da je knjiga prof. Pehar od iznimno velike važnosti kako za same umjetnike tako i za studente.

Prof. dr. Ivan Karlić iznio je opsežniji prikaz i teološko vrednovanje autoričina rada pohvalivši njegovu sustavnost, posebice vrijedan uvod u problematiku i teologiju o Presvetom Trojstvu, te naznačio da je njezina knjiga značajan prinos znanosti, vjeri i kulturi u nas.
Na kraju je svima zahvalila s. Marija Pehar podsjetivši još jednom da joj je osobito stalo do dijaloga vjere i kulture, odnosno do teologije i likovnih umjetnosti te se nada da je i njezina knjiga jedna od stepenica na putu te suradnje.

Misao dana

»Dođite k meni svi koji ste izmoreni i opterećeni i ja ću vas odmoriti« (Mt 11, 28). Nitko nije isključen iz ovog poziva, jer Isusova je misija objaviti svakom čovjeku Očevu ljubav. Na nama je da otvorimo svoje srce, da se pouzdamo u Isusa i prihvatimo tu poruku ljubavi, po kojoj ulazimo u otajstvo spasenja. Ovaj aspekt milosrđa, uključivost, očituje se u širom raširenim rukama koje prihvaćaju bez isključivanja, bez klasificiranja drugih prema njihovom društvenom položaju, jeziku, rasi, kulturi ili religiji: pred nama je samo osoba koju trebam ljubiti kao što je ljubi Bog. Onaj koga susrećem na svome radnom mjestu, u svojoj četvrti, je osoba koju treba ljubiti kao što ljubi Bog. »Ali on je iz te ili ove zemlje, pripada ovoj ili onoj religiji… To je osoba koju Bog ljubi i ja je moram ljubiti.« To znači uključivati, i to je uključivanje. (Papa Franjo, „Kateheze i nagovori o milosrđu“, KS, 2017.)

na vrh
×
Prijava