Kršćanska sadašnjost d.o.o.

Na likovnoj akademiji predstavljena knjiga s. Marije Pehar o likovnom prikazivanju Presvetog Trojstva

Na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u petak, 9. prosinca 2016. godine, predstavljena je knjiga „Otajstvo Presvetog Trojstva u slikovnome izričaju“, autorice dr. sc. s. Marije Pehar.
Pozdravljajući u ime izdavača Kršćanske sadašnjosti don Anton Šuljić, i sam povjesničar umjetnosti, izrazio je zadovoljstvo da se knjigu s tom tematikom predstavlja upravo na Likovnoj akademiji, tim više što je upravo Kršćanska sadašnjost poznata po tome što je izdala mnoga važna djela s područja koja povezuju vjeru, teologiju i likovne umjetnosti. Tako je nezaobilazan „Leksikon ikonografije, liturgike i simbolike“ kao i brojne edicije iz toga područja, a posebice biblioteka Monumenta artis Croatiae u kojoj su svoje impozantne radove objavljivali ponajbolji hrvatski povjesničari umjetnosti kao što su Grgo Gamulin, Kruno Prijatelj, Ivo Petricioli, Radovan Ivančević i drugi. Ova knjiga predstavlja kontinuitet i zato je ovo i za KS, kao što je i za Likovnu akademiju, zaista iznimni događaj, rekao je Šuljić.

Knjigu su predstavili: Akademik Đuro Seder koji je velik dio svoga opusa posvetio sakralnome slikarstvu, zatim izv. Prof. sc. Vera Turković koja predaje sociologiju umjetnosti na Akademiji, izv. prof. umjetnosti Tomislav Buntak, prodekan za studente i docent za slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti, zatim red. prof. dr. sc. Ivan Karlić, pročelnik katedre za dogmatsku teologiju na KBF-u te sama autorica, s. Marija Pehar, docentica na spomenutoj katedri, koja na tome fakultetu predaje predmete Otajstvo Trojedinog Boga i Mariologiju, o čemu je nedavno vrlo zapaženo progovorila i na Teološkom četvrtku.

S. Marija je napravila jedno djelo koje zaista teško imenovati dobrim jer je to jedna sjajna knjiga koju sam pročitao s velikim zanimanjem i užitkom, rekao je akademik Seder ocijenivši da je knjiga značajni prinos toj tako deficitarnoj materiji. Izrazivši zahvalnost i autorici i KS-u što su ovu knjigu povjerili predstaviti njoj i to na Likovnoj akademiji, dr. Vera Turković izrazila je zadovoljstvo što je pročitala tu knjigu koja nije kao mnoge druge. Ona je osebujna po pristupu i po vraćanju na one temelje na kojima je sazdana naša zapadna kultura. Tim više što je riječ o složenome zadatku i najvišoj tajni, pred kojom jednako začuđeno stoje i teolog i umjetnik ali i filozof.

Čovjek kojem je, osim djelatnika Kršćanske sadašnjosti, osobito bilo stalo da se ovo predstavljanje održi na Akademiji likovnih umjetnosti prof. Tomislav Buntak, podsjetio je na knjigu Kršćanske sadašnjosti „Bog u metrou“ i na jedan detalj u njoj kada, naime, redovnica u metrou čita neko teološko djelo, Bog dolazi do nje i čudi se da ona to čita – jer je to tako komplicirano – ali je ipak pohvaljuje što se trudi. Prof. Buntak je procijenio da je knjiga prof. Pehar od iznimno velike važnosti kako za same umjetnike tako i za studente.

Prof. dr. Ivan Karlić iznio je opsežniji prikaz i teološko vrednovanje autoričina rada pohvalivši njegovu sustavnost, posebice vrijedan uvod u problematiku i teologiju o Presvetom Trojstvu, te naznačio da je njezina knjiga značajan prinos znanosti, vjeri i kulturi u nas.
Na kraju je svima zahvalila s. Marija Pehar podsjetivši još jednom da joj je osobito stalo do dijaloga vjere i kulture, odnosno do teologije i likovnih umjetnosti te se nada da je i njezina knjiga jedna od stepenica na putu te suradnje.

Misao dana

Ako se danas spominjemo vukovarskih i žrtava Škabrnje te ostalih mjesta, tada to, barem s vjerničke strane, ne želi biti podgrijavanje zle krvi ili zlopamćenje kao oblik nepročišćene savjesti, već radije sjećanje na žrtve koje obvezuju na rast. Kad ne bi postojala istina da se iz svakoga zla može naučiti, tada bi zlo bilo prestrašno i nepodnošljivo. Patnja ima i moć čišćenja. Katarzičnost boli i gubitaka katkad svijesti i savjesti može dati mnogo više od svakoga znanja. Danas, na obljetnicu vukovarskih stradanja, moramo se zapitati koliko smo i kao pojedinci i kao društvo naučili iz te patnje. Čišćenje pamćenja, na koje je osobito u Godini Velikoga jubileja pozivao papa Ivan Pavao II., nije kirurški zahvat kojim bismo odjednom izvadili tumor koji se proširio krvotokom. U ovom je slučaju nužno dugotrajno, ustrajno i opcionalno liječenje. A ono nije salonski, a kamo li apstraktni intelektualni posao. To je liječenje zahtjevna i sabrana usmjerenost prema onoj zbilji koja, barem kršćanima,

na vrh
×
Prijava