Kršćanska sadašnjost d.o.o.

Stigao je rujanski broj Kane

U rujanskome broju Kane Josip Grbac osvrće se na javno objavljeni popis poreznih dužnika i problematizira plaćanje poreza kao moralnu obvezu, pri čemu je neplaćanje poreza grijeh. Grijeh propusta u tom pogledu ima i država koja je dopustila da se nađe manji broj onih koji nisu uredno plaćali poreze, ali Grbac nekoliko puta napominje da je, s moralnoga gledišta, još problematičnije neplaćanje obveza prema radnicima te predlaže da se na „stupove srama“ stavi i sve one koji su „donošenjem zakona o umjetnoj oplodnji omogućili eliminaciju života prije rođenja“. Slično bi trebalo učiniti i sa svima koji omalovažavaju Domovinski rat i hrvatske branitelje, a sustavno prešućuju nedjela komunističkog sustava. „Golemi stup srama bio bi potreban da se na njega stave svi koji su profitirali nepravednom privatizacijom ili nekom političkom funkcijom i obogatili se preko noći. A što reći o nebrojenim državnim službenicima u državnoj administraciji koji ništa ne rade i primaju slasna primanja?“, zaključuje Grbac.
Kritički se na praksu kadroviranja vladajuće Kukuriku koalicije osvrnuo Stjepan Baloban u svojoj kolumni u kojoj progovara i o korupciji i kriminalu te o amoralnome familizmu. O novome zakonu o medicinski pomognutoj oplodnji (MPO) vrlo oštro je progovorio Tonči Matulić. „Glavni razlozi moralne osude zakona o MPO jesu sljedeći. Pravna norma koja dopušta vrijeđanje dostojanstva ljudskoga života u njegovu nastanku nemoralna je i stoga je apsolutno neprihvatljiva (…) Pravna norma koja dopušta vrijeđanje dostojanstva bračne ljubavi za vrijeme provođenja postupka takozvanog MPO nemoralna je i stoga je apsolutno neprihvatljiva (…) Pravna norma koja dopušta da dijete bude unaprijed lišeno jednoga roditelja nemoralna je i stoga je apsolutno neprihvatljiva (…) Pravna norma koja dopušta ginekolozima hiperovulaciju i uzimanje najmanje dvanaest jajnih stanica, a zatim dopušta inženjerima biologije da in vitro (u epruveti) oplode svih dvanaest jajnih stanca sjemenom muškarca, uzeta bilo od zakonitoga muža bilo od nekoga nepoznatog davatelja sjemena, nemoralna je i stoga je apsolutno neprihvatljiva“ pa Matulić zaključuje da je srpanjski zakon o MPO „krcat nemoralnim rješenjima“.
O tome zašto je liturgija lijepa u teološkome razmišljanju analizira o. Bono Zvonimir Šagi koji se prilično kritički odnosi i prema svećenicima koji predvode liturgijska slavlja, ali i prema onima koji uvijek traže izvanjski ili organizacijski lijepo dok je u liturgiji lijepa Riječ Kristova te citira sadašnjega Papu zaključujući kako je istinska ljepota „Božja ljubav koja nam se konačno objavila u vazmenom otajstvu“.
O povijesnim dokazima i razlozima proslave 800. obljetnice dolaska sv. Franje u naše krajeve u velikome razgovoru progovorio je povjesničar, fra Emanuel Hoško, a više nego aktualan članak o religijama i mržnji napisao je Vladimir Pavlenić. On, među ostalim, donosi i podatk

Misao dana

„Ondje gdje je dovoljno znanje nije nam potrebna vjera“ – to je rečenica koja najprije zvuči vrlo uvjerljivo. No, pitanje je po čemu se prepoznaje „gdje“ je znanje „dovoljno“ a „gdje“ nije. Naravno, nitko ne može reći je li nešto „dovoljno“ a da ne promisli i „za što“ ono treba biti dovoljno. Dakle, tko pita ne bi li čovjeku trebalo biti „dovoljno“ ono što spoznaje na prirodan način, može dostatno odgovoriti samo ako istodobno kaže što shvaća pod smislenim ljudskim životom, to jest pod životom koji se podudara ne samo s pravom biti samoga čovjeka, nego i s njegovom stvarnom situacijom u svijetu. (Josef Pieper, „O vjeri“)

na vrh
×
Prijava
Poslati ćemo vam zaboravljenu lozinku
×
Registrirajte se kao novi web kupac
  • Kupujte naslove iz naše ponude
  • Primajte obavijesti o novim naslovima
  • Kreirajte svoju listu želja
  • Pratite povijest vaših narudžbi

Vaši podaci su zaštićeni i poznati samo uredništvu naše web stranice. Naša tvrtka se obvezuje da će s vašim podacima postupati u skladu s odredbama Zakona o zaštiti osobnih podataka.