Kršćanska sadašnjost d.o.o.

Osvrt na Teološki četvrtak - O koncilskoj mariologiji i ukazanjima

Dvije priznate hrvatske teologinje, obje dogmatičarke, obje časne sestre i obje iz Bosne i Hercegovine, koje obje predaju na Katoličkome bogoslovnom fakultetu u Zagrebu, prof. dr. sc. s. Nela Gašpar, s Teologije u Rijeci, i prof. dr. sc. s. Marija Pehar iz Zagreba, održale su inspirativan, vrlo zapažen i vrlo dobro posjećen Teološki četvrtak Kršćanske sadašnjosti o tome što je to koncilska mariologija, odnosno kako ukazanja valja shvaćati kao karizme.

O koncilskoj mariologiji govorila je prof. Pehar podsjetivši na evanđeoske naglaske marijanske teologije koju je, uz vraćanje prema otačkoj teologiji, želio usmjeriti II. vatikanski koncil. To se, međutim, malo ili nikako ne osjeti u tzv. pučkoj pobožnosti. Jedan od razloga može biti i taj da se mariologija na teološkim učilištima u svijetu sve manje nalazi među obvezatnim kolegijima, što nije slučaj u Hrvatskoj.

Prof. Gašpar na temelju Rahnerove teologije govorila je o ukazanjima, kojih ima mnogo i koja crkvene vlasti vrlo temeljito proučavaju i procjenjuju, kao o karizmama. Ukazanja nisu objava i ne donese nikakav novi nauk. Imaju zajedničke crte kao što su ukazanja djeci, uglavnom u vrlo siromašnim područjima, poziv na pokoru i obraćenje te na molitvu. Sve su to karakteristike karizmi koje, pojasnila je prof. Gašpar, upravo na temeljima teologije pape Benedikta XVI., ostaju na procjenu i tumačenje Crkvi.

Na kraju izlaganja razvila se vrlo dinamična diskusija a jedna od zanimljivih konstatacija bila je i ta da je potrebno od Gospe, kakvom ju je u pučku pobožnosti uvrstio srednji vijek i doveo je do našeg vremena, vrati se Mariji Majci Gospodinovoj, dakle vratiti se Mariji koja je rodila Sina Božjega i Mariji kakvu je poznavala rana Crkva.

Misao dana

Kao što postoji grijeh neumjerenosti u jelu i piću, postoji i grijeh neumjerenosti u govoru, samo što se kao ispovjednik ne sjećam da mi je dosad netko povjerio takvu vrstu grijeha. Nisam bolji od otaca svojih, rekao bi biblijski pisac, pa se, nažalost, ni ja nikada nisam zbog toga ispovjedio. (...) Isto smo tako obvezani na vjernost svojoj temeljnoj misli u jednom govoru ili razgovoru te zbog velikog proširivanja teme često snosimo odgovornost zašto se ono glavno i vrijedno izgubilo u sporednom i nevažnom. (Anton Tamarut, “Oduševljeno bez fanatizma”)

na vrh
×
Prijava
Poslati ćemo vam zaboravljenu lozinku
×
Registrirajte se kao novi web kupac
  • Kupujte naslove iz naše ponude
  • Primajte obavijesti o novim naslovima
  • Kreirajte svoju listu želja
  • Pratite povijest vaših narudžbi

Vaši podaci su zaštićeni i poznati samo uredništvu naše web stranice. Naša tvrtka se obvezuje da će s vašim podacima postupati u skladu s odredbama Zakona o zaštiti osobnih podataka.