Pretraži u novostima

Osvrt na Teološki četvrtak - TEOLOŠKI ČETVRTAK – KAKO PJEVATI (O) BOGU?

- Kategorija : Teološki četvrtak

Posljednji Teološki četvrtak u ovoj godini održanje, iznimno, u petak 19. prosinca u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu uZagrebu. I ovaj se put okupilo šezdesetak sudionika koje je privukla kako tematako i predavači. Susret je bio prožet pjesmom i zanimljivim izlaganjimapetorice što teologa, što pjesnika, što glazbenika.

Profesor emeritus Ivan Golub je govoreći o temi naglasio, kao Bog govori ušutnji. Stoga, kad su nevolje postavlja se pitanje zašto šuti, zašto neiskorači iz šutnje? No, ipak on govori, ponajprije stvorenjima koje je stvorio.To je Božji govor „nebesa slavu Božju kazuju, rekao je prof. Golub, tepodsjetio kako se Bog obratio govorom koji je i čovjeku vlastit, a to je govorčovjeka čovjeku, „postao je čovjekom da bi govorio čovjeku, kao čovjekpostajući Bogom. Božja riječ je povijesna, vremenska, ali što se načinatiče ona je poetska. Kad listamo Bibliju susrećemo najviše pjesničkihknjiževnih vrsta. Sve Isusove prispodobe su pjesme, i njegovo jadikovke i plač,ali i njegov smijeh, rekao je, te dao odgovor na pitanje „kako je riječ namaupravljena, tako je mi njemu vraćamo.

Profesor crkvene glazbe na Katoličkom bogoslovnomfakultetu Sveučilišta u Zagrebu mo. Miroslav Martinjak naglasio je, da „pjevatio Bogu znači prije svega hvaliti Boga i njegova djela i stvorenja.Upućujući na novozavjetne spise, istaknuo je kako tu otkrivamo neke važneelemente koji nam pomažu u stvaranju profila glazbe u njezinoj teološkoj,mističnoj, kristološkoj i eklezioškoj funkciji. „U svakoj se mudrostipoučavajte i urazumljujte! Pjevajte hvalospjeve pjesmama duhovnim od srcapjevajte hvalu Bogu! (Kol 3,16). Tu je dakle odgovor na ono što mi danastražimo, rekao je mo. Martinjak, te istaknuo i psalam 47 „Pjevajte Bogu pjevačivrsni. To znači, pojasnio je, pjevati Bogu s najvećim umijećem ivrsnošću.

Književnik Stjepan Lice je osvrćući se na „sveprisutnost Božića posebiceu vidu komercijalizacije, rekao: „Osobno ne čujem previše božićnog govora. Onošto se kao pseudobožićni govor unosi u naš prostor je relativno oskudno.Istaknuo je kako ga smeta da je Božić sužen na tako malo dana u godini. Onsmatra kako je komencijaliziranje Božića način traženja.

Tihomir Prša član Collegiuma pro musica sacra podsjetio je na više mjesta uBibliji koja govore o poticaju kako glazbom, tj. pjevanjem i sviranjem slavitiBoga. Zasigurno je zahtjevno govoriti o Bogu koji je svevišnji, neizmjeran, teukoliko bismo se željeli približiti njemu trebali bismo ući u sferunesvakidašnjega, uzvišenoga. Zato se i pretpostavlja da su na početkurazvijanja obreda kao takvog znakovito stajali pokret i glazba kao uzvišeninačini komuniciranja s onostranim.

Dogmatičars Katoličkog bogoslovnog fakulteta dr. Anton Tamarut podsjetio je kako postoje„različiti govori o Bogu i svi su nedostatni. Postavljajući pitanje „kakav jedanašnji govor o Bogu, Tamarut je odgovorio „možda sukladan vremenu ukojem živimo, možda nekada doista tehniciran, apstraktan, možda na tragu da idena ruku generaciji koja razmišlja u kategorijama interneta. No, podsjetioje, kako je svakako zadatak teologije da trajno traži što primjereniji,prikladniji govor o Bogu kako bi suvremenici mogli taj govor razumjeti. Poezijaje za mene govor s Bogom, govor s onim koga sam upoznao, tko mi se otkrio kaoblizak, kome mogu govoriti „ti. Za mene je poezija oblik molitve, i toone iskrene molitve gdje mi je darovano da budem pred Onim koji me proniče, damu mogu reći ono što mislim, da uhvatim onaj poticaj na koji me On pozvao, dareknem ono što od njega dolazi, jer poezija je darovana i Njegova riječ,Njegovan dar.

U glazbenom dijelu sudjelovao je Colegium pro musica sacra pod ravnanjems. Cecilije Pleša te Čedo i Matija Antolić.
Svoje pjesme su čitali Stjepan Licei Anton Tamarut, a pjesme su izrekli i Ivan Golub i Anton Šuljić koji je ivodio tribinu.

Podjeli sadržaj